Dag 125 - Polizei

Dag 125 - 21 juli 2023 - van Wingst naar Stinstedt 24 km


Afgelopen nacht heerlijk geslapen in de jeugdherberg. Het was erg stil, wat best bijzonder is met al die kinderen die hier ook slapen. 
Bij het ontbijt moest ik, net als de kinderen, in een wachtrij langs de schalen gaan. Geen probleem. 

Bij het vertrek kreeg ik nog een kaartje en wandeltips mee van de receptie.

Op het kaartje kan je goed zien dat hier diverse heuvels zijn, net als de Hondsrug ontstaan door gletschers in de ijstijd. 
Eén van de toppen heet zelfs Deutscher Olymp, wat mij een beetje overdreven lijkt als die maar 53 meter hoog is. Maar als je de toren beklimt ben je 90 meter boven de zeespiegel en kan je erg ver kijken. Helaas was het nog niet open toen ik de berg had beklommen.

Het eerste deel van de wandeling slingerde door de bossen op de heuvels. Lekker veel klimmen en dalen. 

Daarna ging mijn route vooral over stille landwegen. Weinig mensen gezien. Dit langschap is geweldig voor fietsers, er zijn dan ook diverse routes uitgezet. 

Een camping kon ik vandaag over deze grillige route zeker niet halen dus moest ik op zoek naar een alternatief. Wild kamperen is verboden, denk ik. 
In Stinstedt vroeg ik aan een man die in de tuin aan het werk was of hij iets wist. Meteen een leuk gesprek gehad over het wandelen. Hij wist wel een mooie plek op zo'n twee kilometer afstand bij een schuilhut. 

Vlakbij die plek aangekomen zag ik een politieauto geparkeerd staan. Twee agenten waren verderop de omgeving aan het verkennen. 
Heel brutaal vroeg ik of zij een plek wisten voor mij tent... 

Ze stuurden me door naar dezelfde schuilhut.
Duitsers vallen best mee.