Dag 131 - de dijk

Dag 131 - 27 juli 2023 - van Jade naar Bockhorn 25 km

Al heel lang heb ik iets met de zee. Met pa en broers varen over de Waddenzee of, veel eerder, met het hele gezin naar het Spijksterstrand (dat was bij een kwelder waar nu de Eemshaven is). Je ziet mij op deze foto links.
Vandaag liep ik langs de dijk om de Jade heen. Nu en dan keek ik over de kwelders en snoof ik dezelfde zilte geur op als vroeger.

Vandaag was het de hele dag nat. Soms regen, soms motregen en vaak alleen nu en dan een drup water. 
Het was het grootste deel van de dag wandelen langs de dijk. Met nu en dan een plek om te zitten. 

In het dorp Dangast werd het zelfs toeristisch - het was gezellig druk met restaurants en winkels, een zwemparadijs en een buitendijkse camping. Dat laatste lijkt me spannend als er een hoge springvloed komt...

Nog een 'frikandel' gehad - in Nederland zouden we dat een visburger noemen - met kartoffelsalat.

Ik zocht bij de verdere wandeling naar een leuke plek om wild te kamperen maar heb uiteindelijk besloten om bij een pension te vragen of ze nog plaats in de herberg hadden.