Dag 132 - oerwoud

Dag 132 - 28 juli 2023 - van Bockhorn naar Uplengen 26 km


Op de kaart zag deze route er niet heel spannend uit. De officiƫle wandeling ging wat noordelijker via Aurich. Maar ik wilde die omweg niet kiezen. Dus verwachtte ik veel wandelingen op fietspaden langs snelwegen.

Gedeeltelijk klopte dat maar het bleek best een mooie route. 
Tijdens het ontbijt in het pension was het regenachtig weer. Maar gelukkig had ik tijdens de wandeling vooral regen toen ik in een hut in het oerwoud pauzeerde. 
Je leest het goed: ik liep door een echt oerwoud - een dichtbegroeid bos dat niet door mensen is aangelegd. 

De oudste bomen in dit bos zijn eeuwenoude eiken. Kortgeleden is eentje van ongeveer 800 jaar oud omgevallen. Dat boompje was al eeuwenoud toen Columbus Amerika 'ontdekte'!

Dit soort wouden zijn het ideale decor voor sprookjes als Hans en Grietje!


Overigens moest ik veel baggeren door modderige paden in een bos vol muggen die mij wilde prikken. Afzien dus... 

Maar verder schoot ik lekker op over paden langs windmolens en over fietspaden langs provinciale wegen. Hier groeten veel mensen ("Moin!") en starten soms een gesprek. 
En de zon ging ook nog schijnen!

Mijn tentje staat naast een kamphuis van de Duitse kerken. Ik kreeg een eigen veld omdat het grootste veld vol was met tachtig kinderen die kamperen in een soort Kinderfeestweek.