Dag 134 - Nederland

Dag 134 - 30 juli 2023 - van Leer naar Bad Nieuweschans 25 km

Turfhandelaars, beeld in Weener. 

De afstand van gisteren zat vandaag nog in mijn benen. Onderweg was ik zelfs aan het gapen! 
En toen ik tijdens de laatste kilometers kon genieten van een paar stevige buien besloot ik in Bad Nieuweschans de trein naar Veendam te nemen. 
Morgen en dinsdag ga ik met een kleinere rugzak lopen. 

De reis begon vandaag in Leer. De rivier de Eems overgestoken, de brug ging vlak voor mij open voor een klein zeilbootje. Goed weer om snel te zeilen, denk ik, er stond een stevige wind.

In het dorp Kirchborgum was de deur van de 18de eeuwse kerk open. Omdat binnen niemand aanwezig was besloot ik om daar een pelgrimslied voor te lezen en dat op te nemen in een korte film. HIER te vinden (YouTube Short).
Later daar een mooi gesprek gehad met een echtpaar dat ook de kerk ging bezoeken. 

Verder kwam ik door het mooie dorpje Weener. 

En door Bunde, maar toen was ik al bijna bij de grens. 

Er staat nergens een bordje "Welkom in Nederland!" maar op dit bruggetje ligt de grens.