Jacobspad in stukjes


Inmiddels is dat erg lang geleden maar in 2021 ben ik gestart met het lopen van het Jacobspad. Twee etappes onder het thema 'wandelen naar Rome' maar die stad is (voorlopig?) van de baan.
Die eerste twee etappes kan je vanaf HIER vinden.

Dit jaar heb ik op 9 oktober een klein stukje van de route gelopen door de stad Groningen. Gecombineerd met de beklimming van de Kardingebult, de hoogste heuvel van de provincie. Die route staat natuurlijk in Komoot (met veel foto's).



Vandaag, 12 oktober, heb ik een wat langer stuk gelopen. Omdat Komoot even overstuur was heb ik haar even moeten stilzetten - ze bleef in een hoog tempo herhalen dat ik fout liep. Daarom dat deel dus in twee stukken opgenomen.

Leuke route door een mooi landschap. Eerst een parkachtig gebied met veel volkstuintjes en daarna de Onlanden. Dat is een groot nieuw natuurgebied van Natuurmonumenten.

Ook wil ik bij elke wandeldag een ultrakort filmpje opnemen. De eerste heb ik vandaag opgenomen, hij staat op YouTube.

Het vervolg van het Jacobspad staat HIER