Wandelprojecten...


Vanzelfsprekend is bewegen gezond maar tegelijk kan sporten soms ook erg vervelend zijn. Zo ben ik een tijdje lid geweest van een sportschool - met gewichten, hometrainers en loopbanden. Dat is misschien heel gezond maar na verloop van tijd ook erg saai...

Wandelen kan ook saai zijn als de omgeving niet boeiend is. Ik heb bijvoorbeeld gewandeld door kale landbouwgebieden en door uitgebreide industrieparken. Dergelijke routes volg je soms als je maandenland onderweg bent - het kan nu eenmaal niet overal mooi zijn, toch? Daarom volg ik vaak al uitgezette routes of ik loop op plekken die ik al ken.

Zo heb ik afgelopen zaterdag een stukje gelopen door de stad Groningen. Daarbij heb ik gelopen alsof ik aan iemand anders de mooiste plekjes wilde laten zien - zo'n manier van denken tijdens het wandelen is best fijn. Tegelijk ook een beetje onmogelijk want ik heb nog niet een kwart van de mooie plekjes belopen bij die stadswandeling.

Op Komoot heb ik de route opgeslagen zodat je die eventueel ook echt kan nalopen.

 

Andere wandelplannen en -projecten die nog "lopen" zijn:

Pieterpad (inmiddels van Pieterburen tot Rolde gelopen)

Jacobspad (inmiddels gelopen van Uithuizen tot Groningen, eindbestemming Rome - of toch Santiago?)

Drenthepad (inmiddels flinke delen gelopen maar misschien ga ik dat opnieuw starten)

Damsterdieppad is inmiddels uitgelopen maar ga ik nog eens lopen. Zie de speciale website damsterdieppad.nl voor meer informatie.

 

 

eilt.online