Weekend wandelen

Gisteren, zaterdag 14 oktober, wilde ik weer een stukje lopen van het Jacobspad. Helaas viel de Arriva-trein weer eens uit. Eerder deze week had ik daar last van bij de terugweg - toen was er een uitleg maar deze keer geen enkele, jammer. 
Ik had natuurlijk een trein later kunnen kiezen maar ik besloot geen risico te nemen en een rondje in Veendam te lopen. Vóór de laatste Grote Wandeling deed ik dat bijna iedere dag maar de laatste maanden heb ik voor andere plekken gekozen. 
Terwijl Veendam best een leuke wandelomgeving heeft, vooral Borgerswold is prachtig!

Leuk gewandeld, ongeveer 11 kilometer. Mijn plu had ik gelukkig bij me want er waren meerdere buien en er vielen zelfs hagelstenen. Fijn om zo'n extra sterke stormversie te hebben - ik loop trouwens sowieso liever onder een paraplu dan in een zweterige regenjas.

Vandaag, zondag 15 oktober, met trein en bus naar het Jacobspad gegaan - naar het punt waar ik de vorige keer ben gestopt vlakbij Peize.

Het was een dag met erg afwisselend weer. De plu kwam weer goed van pas. De grootste bui heb ik gemist omdat ik toen achter appelgebak met koffie zat. Het café was toevallig open omdat het ook stempelpost was voor een georganiseerde wandeling. De dames achter de tafel wilden mij ook een stempel geven maar ik had geen papier. Ze waren wel erg geïnteresseerd in mijn eigen wandelavonturen.

De route ging tot even voorbij Norg en is weer opgeslagen in Komoot én er is weer een ultrakort filmpje gemaakt.


Klik HIER voor het vorige verslag.

Klik HIER voor het vervolg.