Dag 1 - schoenen

Maandag 11 maart 2024
Van Veendam naar Gieten 
22 kilometers gelopen

Vandaag is de start van mijn Lange Wandeling 2024!

Best wel lastig om zomaar een aantal maanden weg te zijn van huis. Er moeten altijd zaken thuis geregeld worden. Gelukkig kan veel op afstand - en ik ben dankbaar dat er mensen zijn die sommige zaken van mij overnemen.

Overigens ben ik vandaag nog niet met de grote rugzak onderweg. 
De eerste week (vier loopdagen) slaap ik nog gewoon thuis. 19 maart is het echte vertrek van huis. Voor andere zaken (inpakken, belasting invullen en een verjaardag vieren) heb ik de overige dagen apart gezet. 

Als je mij wil volgen kan dat via Eilt.nl maar ook via bijvoorbeeld Instagram. Een overzicht staat op Eilt.online 



VANDAAG

Vandaag heb ik gedeeltelijk het Groot Frieslandpad gelopen. Dat is de enige officiƫle LAW die door Veendam komt. Ongeveer halverwege ben ik overgestapt op een eigen route. Vlak voor Gieten nog een stukje van het Drenthepad.
Het eindpunt was de P&R voorbij Gieten. 

Tijdens het lopen merkte ik dat mijn schoenen niet optimaal zijn. Ze zijn redelijk nieuw maar hebben al slijtage aan de binnenkant en mijn linkerschoen lijkt te klein bij de kleine teen.
Morgen ga ik even bij Bever kijken naar een steviger exemplaar met meer teenruimte want op de huidige ga ik geen duizenden kilometers lopen...
Woensdag loop ik het tweede deel van de Lange Wandeling 2024, tot dan!


De Semslinie is de oudste rechte grens ter wereld. 
Vierhonderd jaar geleden vastgesteld als grens tussen Groningen en Drenthe.


Vandaag in Komoot (met extra foto's).