Dag 15 en 16 - Otterlo

Zaterdag 30 en zondag 31 maart 2024

Van Otterlo naar Otterlo, totaal 14 kilometer gelopen. 

Ik heb geen haast en het lichaam heeft nu en dan herstel nodig, daarom neem ik regelmatig onderweg een kwartiertje rust. Daarnaast vind ik het belangrijk om elke week Ć©Ć©n of twee dagen ergens te blijven hangen. Dit weekend is dat in het dorpje Otterlo geworden. 

Zaterdag

     Tegeltableau 

Zaterdagmorgen heb ik de was gedaan, want alles moet natuurlijk op z'n paasbest zijn :-) Omdat ik maar 1 lange broek heb had ik voor het eerst nu een korte broek aan... 


Die middag heb ik het mooie tegelmuseum van Otterlo bezocht. Een oudere dame achter de kassa begroette me en vroeg: "bent u hier vaker geweest?" Ik vertelde dat ik ergens in de vorige eeuw het museum ook had bezocht. "Toen was ik hier ook al!" zei ze enthousiast. 


Mooi museum! Losse tegeltjes en grotere tegeltableaus vertelden een boeiend verhaal.


Zondag 

Zondagmorgen heel vroeg opgestaan, de zomertijd is begonnen. Ɖn het is eerste paasdag! 


In de oudste kerk van het dorp heb ik Pasen gevierd. Het was ook een belijdenisdienst (heet dat zo? Ik kom uit een andere traditie). De zaal was vol omdat er veel gasten waren. De verrassend korte preek was uit Johannes 20:2. Drie mensen deden belijdenis. 

Net als in Zalk was hier een hoge preekstoel met zo'n dakje. Iedere keer denk ik: "dominees moeten niet langer worden anders gaan ze echt gebukt onder de preek!".


Na de dienst op een terras koffie met warm appelgebak gehad. 

Later die middag ging ik de omgeving verkennen. Bossen en zandverstuivingen sieren de omgeving. 


Tenslotte even een correctie: in het filmpje vertelde ik gisteren dat de Franse Berg het hoogste punt van de wandeling tot nu toe was. Dat klopt niet want bij Hoenderlo liep de route al over hoger terrein. 

Tot morgen! 


Deze keer geen wandeling in Komoot. 

Terug naar dag 1.

Naar de vorige wandeldag <

Naar de volgende wandeldag >