Dag 2 - Ik wil niet wachten

Dag    2    -    20 maart 2023 - Kropswolde naar Appingedam    -       28 km

Vandaag ging de route weer van station naar station, ik ben deze week een goede klant van Arriva!

 

De eerste kilometers lopen waren een beetje saai maar toen ik de A7 was gepasseerd werd het veel beter. Deze regio ken ik niet zo goed - heel veel jaren geleden met de kano bekeken maar nu was alles anders. Het Roegwold is een nieuw natuurgebied, met veel water en gras. Een open landschap met weinig bomen maar dat vind ik wel mooi. Een mooie horizon is niet lelijk!

 

Omdat het grijs weer was zien de foto's er misschien niet altijd vrolijk uit maar de wandeling was aangenaam. Soms was de route even zoeken, mogelijk heb ik meer kilometers gemaakt dan nodig. Het was een beetje nat weer - motregen. Alle foto's staan in Komoot.

Toen ik voorbij het Schildmeer was was alle zin om verder te lopen verdwenen. Maar bij de bushalte zag ik dat de bus pas over ruim een half uur zou komen. Dus liep ik verder naar de volgende bushalte want het was te fris om lang stil te staan. Bij de volgende bushalte zou ik ruim een kwartier moeten kleumen dus liep ik naar de volgende...

De volgende was zo dichtbij mijn bestemming dat ik net zo goed kon doorlopen naar Appingedam... Zo is de geplande wandeling toch helemaal uitgelopen!

De route in Komoot gaat tot het restaurant waar ik een heerlijke pasta heb gegeten. Via de mooie oude binnenstad van Appingedam was het treinstation vlakbij.



Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar dag 1.