Dag 37 - hotelschaamte

Dag 37 - 24 april 2023 - van Hamburg naar Hamburg Noord 20 km

Soms is het heel moeilijk om als wandelaar een grote stad uit te komen. Een stad heeft veel buitenwijken of dorpen die zijn opgeslokt door de stad. En de rommelige rafelranden van een plaats zijn vaak niet de mooiste plekken om te lopen. 

Gelukkig heeft Hamburg wel een mooie route om de stad uit te komen: volg gewoon de rivier de Alster. Langs dat water loopt een kronkelend pad voor fietsers en wandelaars. Zo kronkelig dat ik na 20 kilometer nog steeds in de bebouwde kom ben...
Maar de omgeving lijkt alsof je al volop in de wilde natuur loopt terwijl je tussen woonwijken bent.

Gisteren zei ik dat ik nog geen slaapplaats heb gevonden voor maandag op dinsdag. Ik had me er al bij neergelegd dat het wildkamperen zou kunnen worden. Maar wild slapen in de stad lijkt me niet aantrekkelijk. Ik zag daklozen onder een viaduct slapen.

Uiteindelijk ben ik in een hotel terecht gekomen. Een 4-persoons appartement zelfs, met keuken. Beetje gênant groot allemaal maar het was het enige dat nog vrij was. Ja: ik voel wel wat hotelschaamte, als dat een woord is...

De route kan je terugvinden op Komoot, klik HIER.
Bij het maken van de thee vanavond kreeg ik dit labeltje in handen. Die vraag ga ik morgen misschien beantwoorden.