Dag 79 - calorieën

Dag 79 - 5 juni 2023 - van Jørlunde maar Roskilde 25 km

Na een stevige maar prettige wandeling was de Argentijnse steak met doorgebakken frietjes en salade precies wat ik nodig had. Een pilsje erbij maakt het compleet.

Vanmorgen al extra veel gegeten van de ontbijttafel in het hotel in Jørlunde. Ik wist namelijk niet zeker of ik vandaag wel boodschappen kon doen vanwege de nationale feestdag.
Dat viel mee: ik zag veel Deense vlaggen wapperen maar voor de rest leek alles vandaag gewoon open. Gelukkig want ik verbruik veel calorieën op een wandeldag.
Ook veel water trouwens, vandaag ongeveer 3 liter vocht gedronken.

Het was vandaag vooral veel kilometers maken want een groot gedeelte ging over het fietspad naast een snelweg. Toch niet onprettig want er zat een lekker ritme in - en de uitzichten waren prima. De route kan je weer nalopen op Komoot.

Veel autoverkeer en veel snelle wielrenners op de weg naar de oude stad Roskilde. 

Mijn tentje staat nu op een grote camping met een uitzicht over de Roskildefjord.
Geen fjord zoals in Noorwegen met steile rotswanden maar wat lieflijker.
Hier blijf ik een paar dagen.