Dag 4 - nu echt!

Dinsdag 19 maart 2024


Van Beilen naar Ruinen - 21 kilometers gelopen. 

Afgelopen dagen heb ik niet gewandeld, tenminste geen lange afstanden. Natuurlijk wel allerlei voorbereidingen gedaan. Inpakken bijvoorbeeld. 

Mijn paklijst helpt me om niets te vergeten. Je kan die lijst HIER downloaden. 


Eergisteren, bij de zondagse dienst in de Kandelaar, kreeg ik de zegen mee van de baptistengemeente Veendam. Nadat ik wat gedeeld had over mijn reis werd er voor mij gebeden. Een bijzonder moment. 

"De Heer behoedt je voor alle kwaad,
Hij waakt over je leven,
de Heer houdt de wacht
over je gaan en je komen
van nu tot in eeuwigheid." 
(uit Psalm 121)

VANDAAG

Vandaag begon het allemaal wat moeizaam. Weinig slaap gehad, blijkbaar had ik wat spanning voor deze dag. Het is ook best wel lastig zo'n eerste dag met die zware rugzak (13 kilo). Altijd weer wennen. 

Met bus en trein naar Beilen gegaan en daar de route weer opgepakt. Deze keer niet precies over het Jacobspad maar een wat kortere route gekozen naar mijn hotel in Ruinen. Veel over heidevelden gelopen en wat door het bos. Mooie landschappen, vooral het enorme Dwingelderveld is groots!



Monument 

Vlakbij het dorp Spier staat een klein monument. Vlakbij deze plek zijn op 10 april 1945 14 mannen vermoord door de Duitsers. Zie DEZE site voor meer informatie. 

Dergelijke gedenkplaatsen herinneren ons eraan dat onze huidige vrede niet vanzelfsprekend is...


Morgen loop ik verder naar het zuiden. Tot dan! 

Vandaag in Komoot (met wat extra foto's).

Terug naar dag 1.

Naar de vorige wandeldag <

Naar de volgende wandeldag >